Starten av drømmereisa:)

Puerto Rico - isla del encanto

Etter en laaang flytur, som tilsammen tok over 30 timer(inkludert den første natta på Gardermoen, hvor jeg sov max en time) landet vi i San Juan på kvelden lørdag 17.januar. Jeg hadde sittet og smilt fra øre til øre stort sett hele den 4 timer lange flyturen fra New York, og jeg kjente meg kjempelykkelig da jeg endelig gikk på puertoriccansk jord igjen! Men jeg kom snart ut av lykkerusen da Helle og jeg kom ut av flyplassen. Vi hadde ikke funnet overnattingssted før vi reiste så vi håpte det kom til å ordne seg fort. Trøtte og slitne som vi var! Så da vi ble møtt med "Det finnes ingen ledige hoteller" hadde jeg mest lyst til å sette meg ned å gråte... Tanken på en natt til sittende på en flyplass var ikke til å holde ut. Heldigvis ble ikke Helle altfor skremt av dette ganske dårlige førsteinntrykket av paradisøya mi og HELDIGVIS er jeg mer kjent enn en vanlig turist. For i nabobyen til San Juan var det ledig hotell. Derfor endte vi opp på et flott hotell i Bayamòn den første natta i Puerto Rico:)

Søndag 18. våkna vi opp glade og fornøyde etter en god natts søvn, og vi ble ikke mindre glade av en god dusj og tanken på drømmeuka som venta på oss fikk meg igjen bare til å smile...Lykkefølelse er herlig! Frokosten var SØT, en liten nedtur(at noen klarer å like så mye søtt på starten av dagen er for meg en gåte!) men selvsagt kan ikke en så liten bagatell ødelegge humøret. Jeg ringte mami Elisa og følte meg kjempespent - endelig skulle vi møtes igjen, åtte og et halvt år siden sist! Og før jeg visste ordet av det sto ho der rett foran meg og gav meg en stor klem. Jeg hadde ikke forventa at ho kom fram til hotellet vårt så fort så jeg var ganske forfjamsa i starten. Men så herlig å være sammen med henne igjen. Som jeg har savna henne i alle disse årene! Vi hadde en koselig kjøretur hjemover mot Barranquitas og jeg syntes det var så herlig å se det flotte, frodige landskapet igjen! Når man har sånn utsikt fra bilvinduet er det ingen sak å være lenge på biltur iallefall:)
Etter to timer(som også inkluderte en rask omvisning i byen) kom vi fram til huset i Palo Hincado. Fantastisk! Litt rart å hilse på de andre i familien, veldig uvant og dumt jeg ikke er bedre i spansk, men veldig koselig likevel. Lillebror som var 5 sist jeg så ham var nå blitt 13, og høyere enn meg:)
Etter å ha fått masse lunsj tok de oss med til Lydia og Santana, et vennepar jeg husker godt fra tidligere. Vi ble tatt hjertelig i mot av dem og jeg syntes det var så koselig å være der igjen. Men dette var tydeligvis ikke nok for så ville mami ha oss med på rundtur i byen. Masse opplevelser med en gang gjorde at vi følte vi hadde vært her kjempelenge med en gang. Men vi var selvfølgelig kjempeglade og fornøyde. I byen møtte vi tilfeldigvis ordføreren og kameraten hans,som var på sykkeltur(tror det var første gang jeg så en puertoriccaner sykle så jeg var ganske overraska). De syntes det var kjempegøy å hilse på besøk fra Norge, og stolte av byen sin som de er var de kjempefornøyde over at vi likte byen så godt. Dette tilfeldige møtet gjorde at vi ble invitert med på "jungeltur" av Carlos(kameraten til ordføreren), så vi syntes mildt sagt at turen vår begynte bra:-).

To be continued!:)

Skrevet av Cecilia9 10:17 Kommentarer (0)